Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Main Menu

Sepcial Promotion

Tandarts Breda

Tandarts in Breda

Tandheelkundig Centrum Hoge Vught is een moderne tandartspraktijk die gevestigd is aan de Brusselstraat 67 in Breda-Noord. Gedreven door vakmanschap en interesse behandelen wij u met veel enthousiasme. Onze tandarts in Breda maakt daarbij gebruik van de nieuwste technieken. Ons team bestaat uit vaste, deskundige, patiëntvriendelijke tandartsen, mondhygiënisten, preventie-assistentes, assistentes en een tandprothetica. Samen vormen wij een gemotiveerd team met als gezamenlijke doelen: een prettige sfeer, goede patiëntenzorg en de hoogst mogelijke kwaliteit voor jong en oud, rijk en arm.

KvK nummer: 20067418

Handig

loading...

Openingstijden

Maandag                8:15 -20:30          
Dinsdag   8:15 -17:00      
Woensdag   8:15 -17:00      
Donderdag   8:15 -19:00      
Vrijdag   8:15 -16:30      

Praktijk informatie

Op dit moment hebben wij geen vacatures.

Begroting

Wij zijn verplicht u een begroting mee te geven als deze het bedrag van 250 euro overschrijdt. Mocht u ook bij een lager bedrag een begroting willen, dan moet u dit tijdens het consult bekend maken, dan doen wij dat graag voor u.
Een begroting is een zo goed mogelijke schatting van de te maken kosten, gebaseerd op de kennis van dat moment. Mochten zich er tijdens de behandeling complicaties voordoen, dan stellen wij u daar van op de hoogte en bespreken met u de (financiële) consequenties.

De rekening

De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende verrichtingen die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke verrichting omschreven met een UPT-code. Aan elke code is een tarief gekoppeld dat is vastgesteld door de overheid. U kunt de tarieven hier inzien.

Infomedics

Infomedics is een bedrijf dat zijn oorsprong kent via onze beroepsvereniging KNMT. Het versturen en innen van rekeningen is hun vak. Zij nemen ons dat werk uit handen. Zo hebben wij meer tijd voor onze zorgverlening, meer tijd voor ú.

Als Infomedics met uw zorgverzekeraar afspraken heeft kunnen maken, krijgt u alleen voor het deel dat u zelf moet betalen een rekening van de zorgverzekeraar.

Indien Infomedics geen afspraken heeft met uw zorgverzekeraar, ontvangt u van Infomedics de nota met acceptgiro en zij incasseren het geld namens ons. De betalingsvoorwaarden vind u op de achterkant van iedere nota. Als u voor tandheelkunde verzekerd bent, stuurt u de nota, na betaling aan Infomedics, door aan uw verzekeraar om het te vergoeden deel terug te krijgen.

Als het totaalbedrag van uw behandeling minder is dan 45 euro, krijgt u altijd een factuur van het volledige bedrag toegestuurd. Dit moet u dan nog zelf indienen. Er is hiervoor gekozen, omdat er anders met kleine restbedragen gewerkt moet gaan worden, wat de kosten van innen erg hoog maakt.

Het is bij Infomedics mogelijk om een hoge rekening in termijnen te betalen. Zij brengen per termijn 4,75 euro in rekening, bovenop de 1% maandelijkse rentevergoeding van het hoofdbedrag. (Rekenvoorbeeld: Een bedrag van 1000 euro dat in 10 maandelijkse termijnen wordt afgelost brengt aan kosten ca. 147,50 euro met zich mee).

Heeft u vragen over de nota? Bel tijdens kantooruren met de Infomedics patiëntenservice, telefoon 0900-4049404 (35 cent per gesprek). Of kijk op www.infomedics.nl

Om een optimale en rustige sfeer binnen onze praktijk te handhaven voeren wij de volgende huisregels. Wij verzoeken alle patiënten deze regels te respecteren en na te leven.

Persoonlijke gegevens

  • U dient te allen tijde een geldig legitimatiebewijs (zoals rijbewijs, paspoort of identiteitskaart) bij u te hebben.
  • Dit geldt ook voor een inschrijvingsbewijs van uw verzekering, zoals een verzekeringspasje.
  • Wijzigingen van uw persoonlijke gegevens dient u zo spoedig mogelijk aan de balieassistente kenbaar te maken.
  • Wijzigingen ten aanzien van uw gezondheid en medicijngebruik dient u op uw volgende bezoek kenbaar te maken.
  • Neem een recent overzicht van uw medicijnen mee. Bij uw periodieke controle vragen wij er u standaard naar.

Gemaakte afspraken

  • Als u een afspraak heeft gemaakt, rekenen wij erop dat u deze afspraak nakomt. Mocht u onverhoopt de afspraak toch niet na kunnen komen verzoeken wij u ruim van tevoren, danwel tenminste 24 uur van tevoren, de afspraak te wijzigen.
  • Wanneer u niet op tijd uw afspraak wijzigt, niet op uw afspraak verschijnt of zodanig te laat komt dat uw behandeling niet meer plaats kan vinden, dan zijn wij gemachtigd om de kosten van de verloren tijd (tot een maximum van 100% van de voorgenomen behandeling) in rekening te brengen, ongeacht de reden van uw absentie.
  • Het niet nakomen van afspraken (bijv. niet tijdig afzeggen of niet verschijnen) kan leiden tot uitschrijving bij Tandheelkundig Centrum Hoge Vught.

Bezoek aan onze praktijk

  • Wij adviseren u 2x per jaar op controle te komen.
  • 1 werkdag voor uw afspraak proberen wij u per mail en/of sms daaraan te herinneren, zorg daarom dat wij in het bezit zijn van het juiste telefoonnummer.
  • Graag op tijd aanwezig zijn i.v.m. de planning van (andere) afspraken.
  • U dient uzelf en familieleden aan te melden bij de receptie, zodat wij weten dat u er bent.
  • In de wachtkamer wordt men verzocht rekening te houden met andere wachtenden; gelieve niet te luidruchtig met elkaar te praten.
  • In beide wachtkamers zijn kapstokken aanwezig om uw jas op te hangen. Persoonlijke eigendommen kunt u mee de behandelkamer in nemen.
  • Mobiele telefoons dienen op trilfunctie te staan, wij verzoeken u in de spreekkamer van de tandarts niet te telefoneren.
  • Agressie en geweld, in welke vorm dan ook, wordt nimmer geaccepteerd en zal leiden tot onmiddellijke uitschrijving.
  • Het niet betalen van de factuur kan leiden tot uitschrijving bij Tandheelkundig Centrum Hoge Vught.
  • Indien u 2,5 jaar of langer niet bent geweest kan dit leiden tot uitschrijving bij Tandheelkundig Centrum Hoge Vught.
  • In het gehele pand geldt een rookverbod.
  • Huisdieren zijn niet toegestaan in onze praktijk

Betalingsplan Infomedics

06 februari 2020 - Infomedics
Veilig en verantwoord lenen Het Infomedics betaalplan is voor zorgconsumenten die zorg nodig hebben, maar niet direct de volledige rekening kunnen betalen. Iedereen kent het wel zo'n maand waar ineens kostbare goederen zoals een wasmachine of een auto kapot gaan én u ook nog eens geconfronteerd wordt met een hoge zorgrekening. Wat gaat u doen? Of beter gezegd welke financiële 'tegenvaller' gaat u als eerste oplossen? Bij Infomedics snappen wij dat iedereen wel eens met zo'n situatie te maken kan krijgen en daarom…

Preventief beleid werpt vruchten af

13 juni 2019 - Tandheelkundig Centrum Hoge Vught
Sinds enige tijd steken wij extra tijd in preventieve behandelingen. Denk hier bij o.a. aan instructie mondhygiëne, reiniging en beschermlaagjes. Uit een rapportage van de zorgverzekeraars blijkt dat wij daardoor minder vullingen hoeven te maken, maar ook minder tanden te hoeven verwijderen in vergelijking met het landelijk gemiddelde.

Een relatie tussen de ziekte van Alzheimer en ontstoken tandvlees

25 januari 2019 - Deborah MacKenzie/ New Scientist
Als je tandvlees vanochtend bij het tandenpoetsen bloedde, is het misschien een goed idee om dat eens in de gaten te houden. Mogelijk hebben we de oorzaak van de ziekte van Alzheimer gevonden in Porphyromonas gingivalis, de belangrijkste bacterie bij chronische tandvleesaandoeningen.
Bel ons!076-5719442
Bezoek ons!Brusselstraat 67
4826 NH Breda